niedziela, 12 lutego 2012

XCVIII. Sententiae magistri Abelardi

A oto kilka sentencji mistrza Abelarda. Sentencji o tym, że bardziej dbać powinniśmy o uczenie się niż o uczenie innych i do tego drugiego późno się zabierać, gdy sami wszystko będziemy dobrze znać. No cóż, żebym to ja był taki mądry , ale cóż rzec, semper me stultum apellare posis si velis.





Maior discendi tibi sit quam cura docendi

Powinienes wieksza mieć troske o uczenie się niż o uczenie innych



Disce diu, firmaque tibi, tardaque docere

Ucz się długo, późno zabieraj się do uczenia gdy znasz to na pewno



Atque ad scribendum ne cito prosilias

I także do pisania szybko się nie rzucaj



Tą regułę ostatnią to zawsze łamałem i notorycznie łamię. Ale mam nadzieję, że mistrz Abelard mi wybaczy, bo choć bardzo go lubię a jego biografie czytałem multum razy, to bez pisania wytrzymać mi trudno.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Link within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...