niedziela, 30 kwietnia 2017

MDLIII. ...

Wiele rzeczy poszło źle, i żal nie dotyczy już tylko pogody :( I choć nie idzie wprost o mnie, to jednak male est, vere male. Non speravi res tam male esse possint :(

piątek, 28 kwietnia 2017

MDLII. ...

Jeśli chodzi o pogodę to póki co najgorsza wiosna odkąd jestem w stanie sięgnąć pamięcią :(:( Odkąd mam dane w komputerze o kilometrach przejechanych na rowerze nigdy o takiej porze roku nie miałem ich tak mało, a prognozy póki co nie pokazują żadnej nadziei na większą poprawę. Żal i smutek :(

MDLI. The Werewolf



The Werewolf

The maiden she would to the cottage go
Linden trees shiver in the grove
So she took the road to the forest blue
She was carrying the fruit of love
And when she reached the forest blue
Linden trees shiver in the grove
There she met a grey wold
She was carrying the fruit of love
O dear wolf do not bite me
To you I shall give my silver gown
A silver gown wouldn't suit me at all
Your youthful life and your blood must go
O dear wold do not bite me
Linden trees quiver in the grove
To you I shall give my silver shoe
She was carrying the fruit of love
A silver shoe wouldn't suit me at all
Linden trees quiver in the grove
Your youthful life and your blood must go
She was carrying the fruit of love
O dear wolf do no bite me
To you I shall give my golden crown
A golden crown wouldn't suit me at all
Your youthful life and your blood must go
The maiden she climbed up high in an oak
Linden trees quiver in the grove
The wolf he paced the ground and howled
She was carrying the fruit of love
The wolf dug up the oak by the roots
Linden trees quiver in the grove
The maiden gave a heart-rending cry
She was carrying the fruit of love
The young page saddled his gray steed
Linden trees quiver in the grove
He rode a little faster than a bird could fly
She was carrying the fruit of love
And when he came to the wooded place
Linden trees quiver in the grove
He found nothing more than a bloody arm
She was carrying the fruit of love
God comfort, God improve me as a young page
Linden trees quiver in the grove
My maiden is gone, my horse is dead
She was carrying the fruit of love

niedziela, 23 kwietnia 2017

MDXLX. Zen habits

Po przeczytaniu książki o nawykach Zen o czym pisałem parę wpisów temu postanowiłem zastosować metody tam opisane realnie, do rugowania tego czego nie chcę w moim życiu. W pierwszej kolejności tego co nie chcę bo pozbywanie się tego przychodzi mi trudniej niż robienie tego co chcę. Na pierwszy plan przeszło zaprzestanie picia napojów słodzonych w szczególności kolowych. Zgodnie z opisaną metodą oznaczam krzyżykiem każdy dzień w którym tego nie zrobiłem. Na razie jedno bo pisało, żeby nie łączyć kilku oduczań zanim nie wypracuje się jednego nawyku. Jak się uda zajmę się zmniejszeniem wchodzenia na Fejsa, sprawdzania maili i kilkoma innymi sprawami, które są mi zbędne.

MDXLIX. ...

Eliminacja oglądania wszelkich wiadomości to coś pięknego. Dzisiaj dopiero dowiedziałem się przypadkiem od moich rodziców o tym, że są jakieś wybory we Francji :D, a wczoraj na urodzinach u kumpla kilku rzeczy, które dzieją się w Polsce. Brak wiedzy na co dzień o tym całym gównie to cudo, od razu świat robi się piękniejszy :)

poniedziałek, 17 kwietnia 2017

MDXLVIII. Great game

Korzystając z brzydkiej pogody przeczytałem również w ostatnich dniach The Great Game. On Secret Service in High Asia, Petera Hopkirk. Istnieje polskie wydanie ale wolałem korzystać z oryginału, w ostatnich latach rzadko czytam dłuższe teksty po polsku bo za prosto jest i mnie to nudzi :) Ciekawa książka o anglo-rosyjskiej rywalizacji o Azję centralną w XIX wieku. Bardzo ciekawa i mało znana tematyka - tajni szpiedzy, wyprawy w nieznane, przemierzanie ogromnych gór, walka wywiadów i klęski anglików w Afganistanie. Setki ludzi, którzy poświecili swe życie i opisali swe bajeczne przygody w setkach książek które leżą dziś w pyle bibliotek, bo to o co walczyli, czyli angielska Azja nie istnieje :D:D


A poza tym w zasadzie to co tam opisane i cały mechanizm rywalizacji mocarstw to w zasadzie to samo tylko w innej szacie co obecnie dzieje się obecnie w Azji i na Bliskim Wschodzie. Mechanizmy rywalizacji mocarstw niewiele się zmieniają od czasów Hettycko - Egipskiej rywalizacji o Lewant.

MDXLVII. ελληνιστι γιγνοσκεις

Poza czytaniem o nawykach Zen, jako że mamy czas Wielkanocy postanowiłem sięgnąć również po bardziej pasująca do tego czasu lekturę i wczoraj i dzisiaj przeczytałem kolejny raz wybór tekstów z Nowego Testamentu po grecku - wydany przez JACT - New Testament a Reader.

Co do Nowego Testamentu zdecydowanie polecam jego lekturę po grecku bo wszystkie tłumaczenia zdecydowanie nie oddają ducha i stylu tego tekstu - zwłaszcza odnośnie do Ewangelii. Wszystkie tłumaczenia czy to na polski, czy to na łacinę - a w wersji Vulgaty czytałem wszystkie Ewangelie swego czasu są pisane językiem poważnym podniosłym, czasem patetycznym. Jedne wersje mają bardziej taki charakter inne mniej ale zawsze są pisane w tym stylu. Czyli stylu kompletnie sprzecznym z tym jak jest napisana Ewangelia po grecku. A napisana jest, że użyję dość obrazoburczego wyrażenia mocno "luzacko" zwłaszcza w partiach gdzie wypowiada się sam Jezus. Greka jaką używa jest prosta, zrozumiała, to greka prostych ludzi którą używali na co dzień. To nie patetyczna i poważna greka ale koine i to w mocno ludowej odmianie. Jak się to czyta po grecku nie sposób tego szybko zauważyć. Luz, lekkość wypowiedzi i prosty acz klarowny i nie prostacki styl. Mało patetyczności i wyniosłości, sporo humoru, zupełnie inny odbiór niż w tłumaczeniach.

niedziela, 16 kwietnia 2017

MDXLVI. Zen habits

Przeczytałem ostatnimi dniami książkę Leo Barbuty Zen habits - po angielsku w wersji wydawnictwa ze słownikiem (dobry sposób na pozyskiwanie nowych słówek, które dodaję do programu Anki, acz akurat ta książka była na tyle prosta, że wiele słówek nieznanych tam nie znalazłem).

Interesująca książka ucząca sposobów w jaki można kształtować w sobie nawyki korzystne, które chcemy u siebie zaszczepić a jak pozbywać się tych, których nie chcemy mieć. W zasadzie z pewnych metod jak odhaczanie wykonanych zadań często stosowałem np. w zakresie treningu czy niektórych działań naukowych, ale nie pomyślałem, że można to użyć również do innych nawyków, a to niegłupi pomysł. Książka jak to amerykańskie poradniki czasem lekko przesadza i ma przerost formy nad treścią ale niemniej wiele ciekawych informacji można z niej wyciągnąć i pewne metody wykorzystać do dalszego doskonalenia samego siebie i swego życia :)

sobota, 15 kwietnia 2017

MDXLV. ...

Śniło mi się, że idę z grupą osób na wycieczkę w góry. W pewnym monecie chcieli pojechać kolejką, ja nie bardzo chciałem woląc iść pieszo (to w sumie zgodne z moim zachowaniem normalnym w realnym świecie, raz, że nie lubię kolejek, a dwa zawsze wolę iść pieszo jak jest okazja :D) no ale mnie skłonili do jechania ta kolejką :D

MDXLIV. ...

As the blosom reaches the peak of its beauty, it is about to die.

Zen habits

wtorek, 11 kwietnia 2017

MDXLIII. ...

Zdarzało się często, że kładła pokotem,
Gdzie pole bitwy czerwone od krwi zmieszanej z błotem,
Wraża broń głowę króla.

Saga o Ynglingach

poniedziałek, 10 kwietnia 2017

MDXLII. ...

Słońce świeci, drzewa owocowe kwitną, magnolie kwitną, na jeziorze pełno łabędzi i mew, a jego niebieska tafla połyskuje w promieniach słońca, a ja robię 80 km na rowerze, takie dni powinny być przez cały rok :)

sobota, 8 kwietnia 2017

MDXLI. Call of Destiny

Ciekawy symfoniczny metal.


Destined!
 This is - predetermined, if you follow, through!
 Follow through every byway follow fate on your journey.
 River deep mountain high. Through daylight and darkest nights.

 Though my tale starts cold and lonely
 the promise that I heard coloured my world
 to the - outline of a greater spectrum
 where chances are revealed fate will be sealed.

 Walk the path ford the stream 'till reach my dream

 This is the moment my redemption
 This is the day that all the stars align I gain my momentum
 Every endeavour every measyre led the way to overcome and say:
 I've answered to thee call of destiny

 Not a course for the faint-hearted
 this journey that I'm on demands my all.
 I will - overthrow my tributations
 and value what they're worth let it be heard:

 Gain control self-esteem 'till I reach my dream

 This is the moment my redemption
 This is the day that all the stars align I gain my momentum
 Every endeavour every measyre led the way to overcome and say:
 I've answered to thee call of destiny

 Follow through every byway. Follow fate on your journey
 River deep mountain high through daylight and darkest nights


 I'll walk the path every stepping stone! Oh!
 I'll ford the stream! Time to live my dream!

 This is the moment my redemption.
 This is the dary that all the stars align I gain my momentum
 Every endeavour every measure led the way to overcome and say:
 I am here today!

 The moment's now here and mine!
 My fate fulfilled and defined!
 Oh call of destiny.
 Call of destiny

niedziela, 2 kwietnia 2017

MDXL. Marauder - Alexander

Utwór Maraudera o Aleksandrze Wielkim, pierwszy raz słyszę, a całkiem fajny. Sam grecki zespół Marauder gra świetną metalową muzykę poprawiającą różne wydarzenia z historii Grecji. Świetne teksty i niezła muzyka.



Alexander

Back in time after the Persian Wars
A child was born, was the son of the storm
He was a fighter, a warrior
Glory's all over his mind
When his father was murdered
His army was ready to fight
Macedonian son with intractable heart
Leaves his country
His home and he prays to the Gods
And the journey through Asia begins
And he wins any war and he wins any fight
Alexander the Great, the King of the Kings
His empire extends from Greece to the East
He's marching out, victory in any battle
Persian lands, Kings & Queens are surrendered
It's time for North Africa
Then comes the India's disease
But his army is tired and sick
Took the way back to Greece
Decides to keep on going with the mercenaries
But death's waiting in Babylon
He's 33 years old
The Greatest King who ever lived on this Earth is gone...

MDXXXIX. Normandzka furia

Po przeczytaniu książki Roberta Fergusona "Młot i krzyż. Nowa historia wikingów" - świetnie napisana książka, i wysłuchaniu serii wykładów po angielsku o Wikingach, coraz bardziej podoba mi się historia Epoki Wikingow, choć dotrą leżała na marginesie moich zainteresowań historycznych. Smocze statki, tajemnicze morza i dzika nieokiełznana furia normandzka - furor normanorum, któremu nikt i nic nie jest w stanie się oprzeć:):)

sobota, 1 kwietnia 2017

MDXXXVIII. Sol Invictus - A Rose in Hell



A Rose in Hell


I raised the hammer
I tolled the bell
For I picked a flower
A rose in Hell
O, I deceived
With my tales to tell
Then I picked a flower
A rose in Hell
With trinkets I bartered
I buy and sell
Then I picked a flower
A rose in Hell
I embraced the thorns
And the heavens yelled
Though I picked a flower
A rose in Hell
Go light me a candle
To break the spell
For I picked a flower
A rose in Hell
O, I am damned
I can tell
For I picked a flower
A rose in Hell

MDXXXVII. ...

Ostatnie dwa dni i 130km na rowerze :) w tym dzisiaj na jurajskich wzgórzach. lecę na skrzydłach wiosny, czemu tylko ta piękna pogoda ma się już jutro wieczorem skończyć :(

piątek, 31 marca 2017

MDXXXVI. Against The Modern World



 Against The Modern World

So this is the West, a land we're meant to defend
Of happy slaves, who will babble to the end
Beneath the towers, where financiers roost
But above them the sun
That sings out an ancient truth
Against, the modern world
On a hill that leads down to the sea
The last battalions of those who wait to see
The northern lights and the midnight sun
They await their sunrise
That they know will surely come
Against the modern world 




Przeciw wszystkim zdrajcą którzy odebrali nam łacińską duszę.
Niech szczezną w odchłaniach piekła!!

czwartek, 30 marca 2017

MDXXXV. Anglik

Wczoraj dla odmiany od biegania miałem ciekawe doświadczenie towarzyszyć pewnemu anglikowi (a dokładniej holendrowi pracującemu w Anglii) Dziekanowi przez ponad pół dnia. Całkiem sympatyczny facet i interesujące doświadczenie. Można poćwiczyć angielski i ciekawych rzeczy dowiedzieć się o świecie, organizacji nauki w Anglii i Holandii. Zeszło sporo czasu ale nie żałuję, bo było interesująco i rozwijająco.

MDXXXIV. Bieganie po Górze Św Doroty

Wreszcie udało mi się solidnie pobiegać. Sobota 21km, wtorek 23km dzisiaj 22km. Takie bieganie lubię :) Aby biegać poniżej 10km to nawet mi się ubierać nie chce bo szkoda czasu.

Zwłaszcza wtorek był fajny bo pobiegłem na Górę Św. Doroty, co prawda zwanie ją góra jest trochę przesadne bo ma to tylko 381m n.p.m. i nie wbiega się z jakiejś niskiej wysokości ale zawsze coś. Jak wbiegłem około 7 razy na szczyt to w sumie nabiłem ponad 400 m różnicy poziomów. Po płaskim można biegać, ale to to mnie kręci najbardziej to bieganie pod górę, jak i na rowerze też prawdziwa jazda to jazda pod górkę :) Szkoda jedynie, że w mojej okolicy nie ma większych gór bo ciężko ćwiczyć bieganie po górach bez gór. Potrzebowałbym taki podbieg na mniej więcej około 300 metrów różnicy poziomów jednym wbiegiem, wtedy bym się dał radę tak wytrenować, że by mi żadna góra była nie straszna. Niestety ani w okolicy domu ani działki na Jurze nie mam nic takiego :( i muszę się zadowalać substytutami. Ale i tak lepsze to niż nic.

wtorek, 28 marca 2017

MDXXXIII. Media

Telewizji w zasadzie nie oglądam od lat, poza czasami dużymi wydarzeniami sportowymi. Jednak mimo wszystko czasem oglądałem portale informacyjne w Internecie. Pod koniec zeszłego roku postanowiłem zrezygnować i z tego bo w zasadzie w jakim celu mi wiedzieć co się dzieje na świecie? Czy w jakikolwiek sposób robi mnie szczęśliwszym dowiedzieć się, że wypadek, huragan, zabójstwo czy co tam jeszcze było w jakimś odległym miejscu świata w którym nigdy nie bylem ani nie będę, i dotyczy ludzi których nie znam i nigdy z nimi nie miałem do czynienia? Po co mi to? Czy będę od tego mądrzejszy, zdrowszy, bardziej zadowolony? Czy ma to jakiś wpływ na moje życie? Nie! To po co mi to? Po nic, zupełnie nie jest to potrzebne. Stąd postanowiłem się całkowicie ograniczyć tylko do tego co ma wpływ na moje życie a pozostałymi sprawami zajmować jeszcze mniej niż kiedyś, choć w sumie nigdy nie zajmowałem się wiele czymkolwiek poza sobą samym, swa wiedzą i formą fizyczną. Życie życiem innych jest zupełnym bezsensem, a jeden motyl na kwiatach przed moim oknem jest 100 razy ważniejszy niż tajfun na jakimś dalekim kontynencie.

poniedziałek, 27 marca 2017

MDXXXII. Cortez

Tematyka Konkwisty po antyku zawsze była jedną z moich ulubionych w zakresie historii. To pasjonująca historia jak małe oddziały złożone z kilkuset ludzi potrafiły obalać całe wielomilionowe imperia. Chyba żaden inny podbój w historii nie był prowadzony przy takiej różnicy liczebnej i nie był tak pasjonująca przygodą.

Trafiłem ostatnio na ciekawą serię filmów o wielkich zdobywcach w tym film o Cortezie i Konkwiście Meksyku.



MDXXXI. ...

Trening codzienny niewątpliwie zapewnia też dobrą kondycję w normalnym funkcjonowaniu. Jeszcze kilka lat temu jak miałem dużo zajęć, zwłaszcza 12 godzin to byłem wieczorem i następnego dnia zmęczony. Wczoraj mając 12 godzin wróciłem do domu i jeszcze zrobiłem godzinny trening :)

sobota, 25 marca 2017

MDXXX. Free Like An Eagle




Free Like An Eagle

 

Long before the beginning of the revolution
When all over Greece freedom was an illusion
There was a place up north over the mountains
Did not exist for those people of godness

Allways fight, women and children
Prefer to die and never surrender
But someday betrayed by the hardships
Sacrifice themselves for the sunlight

 

After many years the pain was stamped on their faces
Men were not enough to keep in freedom their places
Left from fatherlands and come back with a decision
To kill or be killed no reason to live in a prison


Allways fight, women and children
Prefer to die and never surrender
But someday betrayed by the hardships
Sacrifice themselves for the sunlight
 
Free like an eagle
Unsubdued souls from the bodies of heroes
Prepare the ground for freedom
No reason to live with the fear inside


Escape from the evil
Jumping to die and live forever
Paradise is near
With songs is full the air

 

Fly high, over the snowed hills
Between the haughty trees
Over the seven seas
And feel the air of peace inside
A million stars will dance tonight
Up in the sky


Allways fight, women and children
Prefer to die and never surrender
But someday betrayed by the hardships
Sacrifice themselves for the sunlight
 
Free like an eagle
Unsubdued souls from the bodies of heroes
Prepare the ground for freedom
No reason to live with the fear inside
 

Escape from the evil
Jumping to die and live forever
Paradise is near
With songs is full the air

MDXXIX. Cry For The Glorious Town


Thousands of souls, thousands of people 
pray for their lives behind enormous walls 
Live for today, wait for a miracle 
Maybe death will let them free again 

One year inside and hunger is bending them 
fighting the evil with the sword shaped cross 
 Surrounded by hate of arrogant people 
the final solution is the secret door 

Time has come, there's no turning back 
nothing to wait for tomorrow 
In the night they make their great escape 
but the door is betrayed and the massacre begins....

czwartek, 23 marca 2017

MDXXVIII. Alvaro Soler - Animal

Usłyszałem dzisiaj i bardzo mi się spodobało :)


 Animal


Empieza la emoción
Noble como un león
Hoy sentirás
Recordarás
Que no hay limitación
En tu imaginación
Conviértela
En realidad

En mi bandera llevo el alma
Amarrada por mi calma
Mi calma eres tú
Contigo me desencadeno
Ahora entro en mi terreno
Y esta lucha te dedicaré

Llega el momento
Banderas al viento
Hoy lucharé como un animal

Como un animal, animal
Escucha el aliento
Solo silencio
Hoy lucharé como un animal
Como un animal, animal
Como un animal, animal

¿Cómo vas a vivir con miedo?
Compartir
Un corazón
Una razón
Si hoy voy a triunfar
No voy a olvidar
Que por ti será
Por tu amistad

En mi bandera llevo el alma
Amarrada por mi calma
Mi calma eres tú
Contigo me desencadeno
Ahora entro en mi terreno
Y esta lucha te dedicaré

Llega el momento
Banderas al viento
Hoy lucharé como un animal
Como un animal, animal
Escucha el aliento
Solo silencio
Hoy lucharé como un animal
Como un animal, animal
Como un animal, animal
Como un animal, animal

En mi bandera llevo el alma
Amarrada por mi calma
Mi calma eres tú
Contigo me desencadeno
Ahora entro en mi terreno
Y esta lucha te dedicaré

Llega el momento
Banderas al viento
Hoy lucharé como un animal
Como un animal, animal
Escucha el aliento
Solo silencio
Hoy lucharé como un animal
Como un animal, animal
Como un animal, animal
Como un animal, animal

środa, 22 marca 2017

MDXXVII. Looking For Europe


He went looking for Europe, took love in his hand
With eyes of sunlight, like burning sand
Went to the west, rode to the east
Heard of life and honour, looked into the eyes of the beast
Stood in a city, in the gold house of whores
Said: ''I'm looking for Europe'', then you're looking for war
Sat on the throne of Arthur, held Boudica's sword
Kissed the flags of the great, beneath the towers so tall
Climbed up the hillside, where the eagle still flies
Said: ''I'm looking for Europe'', well be ready to cry
He walked to the forest, to the lair of the wolf
Said: ''I'm looking for Europe, I'll tell you the truth.''
Some find it in a flag, some in the beat of a drum
Some with a book, and some with a gun
Some in a kiss, and some on the march
But if you're looking for Europe, best look in your heart

MDXXVI. The death of the west



They're making the last film
They say that it's the best
And we all helped make it
It's called "The Death of the West"
The kids from Fame will all be there
Free Coca-Cola for you
And Eurodisney is here
Just for me and you

The death of the west

They're making the last film
They say that it's the best
And we all helped make it
It's called "The Death of the West"
A star has risen on northern skies
And on that star we'll be crucified
And the chains of gold around this world
They're ruled by those who lie

The death of the west

MDXXV. Bieganie

Wczoraj wybrałem się pobiegać i wyciągnąłem drugi czas mojego życia na 5 i 10 km. 5km zrobiłem w 25 minut a 10 w 51 min 30 sek. Biorąc pod uwagę, że to było bieganie po mieści gdzie musiałem kilka razy zwolnić przed autem, przebiegłem schody i podziemne przejście itp. było nieźle. Ostry i szalony trening który zrobiłem przez ostatnie miesiące przynosi jakieś rezultaty.

poniedziałek, 20 marca 2017

MDXXIV. Rodzaj gramatyczny

Ciekawe, że wiele badań potwierdza wpływ rodzaju gramatycznego danego słowa w jakimś języku na to jak postrzegamy dane zjawisko. Nawet tak zwykłe pozornie słowa jak most czy klucz użytkownicy języków w których mają one różny rodzaj gramatyczny opisują zupełnie innymi przymiotnikami, związanymi z tym czy jest to męski czy żeński rodzaj. Tak wiec język, który używamy, czy którym w danej chwili się posługujemy w sporym stopniu wpływa na to w jaki sposób postrzegamy otaczający świat i zmiana języka powoduje, że wiele spraw postrzegamy mocno inaczej.

Link within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...