niedziela, 10 marca 2013

CDLX. Ściganie się na rowerze moje refleksje z lat ostatnich


Takie sobie rozważanie o zależności jazdy na rowerze od wieku i płci, które wynikły z rozmowy kilka dni temu z pewną znajomą

Od kilku już lat dochodzę jeżdżąc na rowerze do dziwnych wniosków. Jako, że sama jazda mi nie wystarcza lubię się często z kimś pościgać, czyli wyprzedzić go i czekać jak na to zareaguje. Najlepiej przy tym, aby taką osobę sprowokować nie wyprzedzać jej jakoś szybko ale wyprzedzić trochę i jechać lekko z przodu czekając jak ktoś zareaguje, czy podejmie jakieś wyzwanie i zacznie się ze mną ścigać, czy da sobie spokój. I nawet nie tyle idzie o wygranie, ale samo raz obserwowanie ludzi i próba ich sprowokowania a dwa ściganie się z kimś bez względu na wynik sprawia mi przyjemność.

I tu jest pewna obserwacja, że bardzo różnie reagują osoby w zależności od wieku i płci i co więcej w pewnym wieku to się zmienia.

Jeśli chodzi o osoby młodsze tak mniej więcej do 25 roku życia to niestety z przykrością muszę to stwierdzić, że faceci to są zwykle jakieś kompletne lamusy. Wyprzedzasz ich a ci nic, nawet jak im się jakimś komentarzem rzuci to mają to totalnie w dupie. No cholera, mnie by już na ich miejscu krew zalała i bym chciał takiego frajera ścignąć ile tylko sił, a ci mają to gdzieś. Owszem są wyjątki, ale autentycznie 99% facetów młodszych tak reaguje. Jakby nic im się nie chciało, nie wiem, bo ja jak mnie ktoś wyprzedza to czuję jakbym słyszał głos w mojej głowie, pokaż mu jak się jeździ, wbij go w ziemię, rozwal ich :D I nawet jak nie zawsze wychodzi bo nie mam zamiaru twierdzić, że najlepiej jeżdżę, to idzie bardziej o samą reakcje i chęć podjęcia walki, a wygranie czy nie to tylko dodatek w końcu nie o to idzie w jechaniu dla przyjemności. Co więcej mam wrażenie, że z roku na rok z facetami jest coraz gorzej. 

Natomiast w tym wieku paradoksalnie dziewczyny są bardziej bojowe. Nie wiem, może dziewczyny teraz mają więcej testosteronu niż faceci. Cholera wie. Ale od co najmniej 5 lat jak ktoś się ze mną ściga (jak napisałem w wieku do 25 lat) to prawie zawsze są dziewczyny. I są nieraz naprawdę twarde. W zeszłym roku w maju z jedną ścigałem się ponad 15 kilometrów po wzgórzach w okolicy Siewierskiej Góry i padła na chyba na 7-8 górze jaką wjechaliśmy. Już miałem w pewnych momentach chwilę zwątpienia czy dam radę, tak dobrze jechała i tak strasznie szybko, zwłaszcza z góry, bo normalnie z góry nie jestem demonem szybkości a tu po ponad 50 na godzinę musiałem jechać, aby jej dorównać. Co prawda na dłużej nie wytrzymała kondycyjnie. Ale że kondycja jest na rowerze jest moją lepszą stroną niż szybkość to się udało. Ale i tak był to jeden z moich najprzyjemniejszych wyścigów w zeszłym roku.   I tak nie wiem do dziś czy nie dlatego, że miałem sporo lepszy rower, bo na równych mam wątpliwości czy dałbym radę, a ponieważ weszło mi to wtedy na ambicje to chyba z tydzień się nad tym zastanawiałem, czy jakbym miał równy rower też bym dał radę, czy była lepsza niż ja. 
I takich przypadków miałem więcej przez kilka lat. Dziewczyny bywają autentycznie cholernie twarde i co więcej często bojowe. Jak ktoś je wyprzedza zaraz podejmują walkę. 

Ale wszystko zmienia się z wiekiem. Bo jak się weźmie pod uwagę osoby po 25 a zwłaszcza po 30 roku życia, to wszystko obraca się o 180%. Tu faceci są naprawdę twardzi i bojowi, często tacy mający 40-50 i więcej lat potrafią mieć niesamowitą formę i nigdy nie odpuszczają. Wyprzedzasz na Jurze takiego 60 latka a ten od razu atakuje i nie zawsze się udaje wygrać.  Dwa lata temu ścigałem się na wzgórzu w Biskupicach z facetem koło 70-tki, gość co prawda miał kolarkę szosową a ja górala więc nie miałem równych szans, ale i tak był dobry piekielnie. Jeszcze jadąc do góry szło mu dorównać, ale na prostej dochodził mnie momentalnie. I ogólnie świetnie jeździł. Spotkaliśmy się na tamtejszych wzgórzach już kilka razy i chciałbym w tym wieku być taki dobry. I takich jest więcej. Natomiast kobiety w tym wieku to albo nie jeżdżą albo jak już jadą to nawet o ściganiu nie da się mówić bo to jest jakaś zupełnie spacerowa jazda.

I dlatego zastanawia mnie skąd taka zmiana zależna od wieku.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Link within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...