środa, 3 kwietnia 2013

CDXCIX. Smart matherfucker

Przeczytałem kilka dni temu trochę przypadkowo na Facebooku słowa Tomasa Jefersona - Nic nie daje takiej przewagi nad innymi jak opanowanie i zimna krew w każdej sytuacji. Piękne słowa, choć ich nie znałem one chyba w gruncie rzeczy były zawsze tym co prowadziło mnie w życiu. Nie ma nic piękniejszego od spokoju i opanowania, bo wtedy wszelkie kłopoty czy problemy spływają po tobie jak woda po kaczce. Coś nie wychodzi starczy powiedzieć sobie - mam to gdzieś i dokąd się w to faktycznie wierzy to tak jest.

Jedną z podstawowych spraw w związku z tym, której należy się trzymać, to nie przejmować rzeczami, na które nie mamy wpływu i przyjmować ze spokojem. Ot jak pogodę za oknem, niby jest zima, niby wkurza mnie to trochę, że jest w kwietniu taka pogoda, ale nie jakoś bardzo, bo wiem, że i tak to nie ode mnie zależy. A skoro nie mam na coś wpływu to po prostu trzeba się tym pogodzić i tyle. Na tym właśnie polega stoicyzm. Wiec po co się przejmować?

A, że jak to jeden z komentatorów napisał pod tym wpisem na fejsie taka osoba jawi się wielu jako smart matherfucker, to w końcu nie jest mój problem :d Wiem jedno, że kiedykolwiek trzymałem się, choć nieświadomie, tego zdania Jeffersona, a w gruncie rzeczy poza pewnymi wyjątkami zwykle się go trzymałem, wtedy wszystko mi wychodziło, a jakiekolwiek wychodzenie poza tą postawę było jak wejście w głębokie bagno (acz mimo wszystko zdarzało mi się to bardzo, bardzo rzadko). Po co wiec biegać po bagnach? No właśnie. Nic nie jest lepsze od planowania na zimno i spokojnej realizacji tego co się zaplanowało bez ulegania jakimkolwiek emocjom.

Z trzymaniem stoickiej maski jest z zasadzie tylko jeden problem, jak czasem ma się ochotę powiedzieć co się myśli, to jest bardzo trudno, tak mocno postawa niewyrażania emocji wchodzi w nawyk i staje się drugą naturą. I jak zwykle bardzo pomaga, to zdarza się, że przeszkadza i uwiera i bardzo trudno z niej wyjść. Ale w życiu nie ma nic za darmo, i zawsze dostaje się tylko coś za coś, nigdy nie ma nic za darmo, zawsze trzeba coś stracić, aby coś zyskać.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Link within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...