środa, 3 kwietnia 2013

DI. Fejsowe inspiracje

Nigdy tak jeszcze nie miałem, ale fejs staje się ostatnio inspiracją dla moich notek na blogu :d

Wiec rozwinę tu myśl, którą tam krótko opisałem, a która powstała w mej głowie, albo rzec można narodziła się jak Atena z głowy Zeusa, gdy przeczytałem pewien cytat, znany mi wcześniej.

Cytat brzmiał:
"Człowiek, który wiele osiąga, popełnia wiele błędów, ale nigdy nie popełnia największego błędu, jakim jest nie robienie niczego"
Benjamin Franklin

Niby wiele razy to wcześniej słyszałem, ale i tak jeden z moich ulubionych cytatów. Bo zawsze lepiej spróbować i coś spieprzyć niż nie zrobić nic. Nie ma innej drogi by się czegoś nauczyć niż wiele razy coś zepsuć. W ogóle mam wrażenie, że w różnych sferach życia w tym w pracy największą przeszkodą dla wielu osób w zwyciestwie jest nadmierny strach przed porażką.Ten strach tak ich paraliżuje, że zamiast działać wolą nie robić nic. Ile razy to widziałem i najgorsze, że wiele takich osób tak bardzo tkwi w tym marazmie i niechęci do wstania i walczenia, że choćbyś bił w głowę młotkiem nic nie pomaga.

Nigdy się nic nie osiągnie nie próbując. I ileż to razy robiąc coś słyszałem jak ktoś mówił, po co ci to, przecież to się nie może udać. Nikomu się nie udało, to czemu ma się udać tobie. Tak, osoby, które boja się spróbować znajdą zawsze tysiące pięknych i pseudomądrych wymówek, dlaczego czegoś nie zrobić. A jeśli tobie się nie uda, mają wielką radość, i znów wydaje im się - jak to? oni przecież od początku dobrze wiedzieli, że to nie ma sensu.

Czytając ten cytat napisałem taki manifest :D, który w zasadzie zwykle stosowałem w 80% tego co robię.

Gdy ktoś mówi, że coś ci się nie uda, nie ma sensu, nie warto tego robić to NIGDY, przenigdy nie słuchaj takich osób, bo dziesiątki razy to co pozornie niemożliwe jest łatwe a nikt tego nie zrobił po prostu dlatego, że nigdy nie spróbował. I jeśli spróbujesz to wtedy może ci się uda, a gdy nie spróbujesz to nie uda ci się na pewno. Co więc tracisz? NIC. Dlatego jeśli czegoś chcesz po prostu wyciągnij po to rękę to jedyna metoda i nigdy nie słuchaj ludzi, którzy mówią, że się nie uda, oni nigdy nie spróbowali, bo paraliżuje ich strach, marazm i niechęć do życia. Chcą cię zniechęcić bo są słabi i chcą, abyś ty był taki jak oni, ale nigdy im to się nie uda!

I nie, bynajmniej nie jest tak, że nie czuję strachu, wręcz zwykle nie lubię brawury, i wole robić wiele rzeczy spokojnie i po zastanowieniu. W końcu moja ścieżka to nie brawurowa pewność siebie, ale planowanie na zimno, i raczej tendencja do robienia dwóch kroków w tył by zrobić trzy w przód niż bicie głową w mur. Ale wiem, że jedyna droga to zwalczyć strach w sobie. Jestem często dużo bardziej pełny wahań, wątpliwości i strachu niż to może pozornie wyglądać. Każdy ma wątpliwości i każdy często myśli, że się nie uda, ale jak się nie udaje trzeba próbować jeszcze raz i jeszcze raz i jeszcze raz do skutku. Oczywiście skutek nie musi przyjść, nie ma takiego automatyzmu, ale i nie ma innej drogi aby go osiągnąć.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Link within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...