czwartek, 28 grudnia 2017

CDCXXX. Pragmatyzm

W poprzednim poście pojawił się temat pragmatyzmu. Ta postawa zawsze była częścią mnie na dobre i na złe. Pewna osoba, której zdanie szanuję powiedziała mi, w tym roku że ja zawsze byłem "skrajnie pragmatyczny" (ciężko powiedzieć czy uznać to za wadę czy za zaletę, komplement, czy oskarżenie ;), wszystko zależy od sposobu patrzenia na problem) :D. I coś w tym jest bo bez względu jak bardzo moja postawa nie byłaby idealistyczna w wielu aspektach mojego sposobu postrzegania świata i tak gdy idealizm staje w konflikcie z realiami zawsze wygrywa we mnie przyziemna, realistyczna postawa. Przez to muszę często robić wiele rzeczy z którymi się głęboko nie zgadzam, ale cóż gdybym robił to z czym się zgadzam pewnie nie skończyłbym nawet szkoły, ani nie byłoby mnie tu gdzie jestem. Przez co też nie zawsze może i zadowolony jestem z mojej postawy i stosunku do świata, ale cóż poradzić.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Link within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...