sobota, 12 grudnia 2015

MCCCXVII. Focus T25 - podsumowanie faz alfa i beta

Zakończyłem powtórne przejście faz alfa i beta focusa T25. Trening mogę polecić każdemu. Bardzo szybki, doskonale poprawia kondycję. Nie będę pisał o chudnięciu bo nie było to moim celem trenowania, jako, że jestem mocno szczupłym chce jedynie otrzymywać moją obecną wagę. Zresztą sam pomysł trenowania w którym GŁÓWNYM celem jest schudnięcie uważam za głupotę. W trenowaniu chodzi głównie o poprawianie swej formy a nie o odchudzanie, od odchudzania to jest dieta.

Treningi Shawna bardzo lubię, bo są szybki i dynamiczne i mają dobry wpływ na kondycję. Ponieważ w sezonie jeżdżę na rowerze i biegam więc interesuje mnie głównie poprawa kondycji a siła na drugim miejscu.

W porównaniu do wykonywania tego samego treningu na wiosnę widzę znacząca poprawę wyników. nie musiałem przesuwać ani jednego filmiku i o ile czasami miewałem jakieś umiarkowane zakwasy to nie było ani razu, żebym chodził totalnie obolały, nawet plecy, które były moją słabą stroną tym razem jakoś specjalnie nie bolały. W fazie beta dawałem nawet radę robić 2 razy po dwa filmy w tygodniu. O wiele rzadziej nie nadążam z treningiem, czy nie jestem w stanie czegoś wykonać. Średnie tętno spadło mi o około 5-10 uderzeń przy tym samym filmie. Jestem mnie spocony. Przy bardzo szybkich cardio zaczynam się pocić około 15 minuty, a wolniejsze filmy przechodzę nieraz bez spocenia.

To chyba najbardziej lubię w trenowaniu jak widać efekty tego co się robi, najbardziej zniechęcające jest, jak się ćwiczy a brak mierzalnych efektów treningu.

Patrząc globalnie na moją formę choć wcześniej też nie była ona zła to przez ostatnie dwa lata wzrosła ona bardzo, zwłaszcza odkąd podszedłem do trenowania dużo bardziej metodycznie niż wcześniej. Nie rośnie możne aż tak szybko jak bym chciał, ale to też w dużej mierze jest spowodowane tym, że jak byłem w średniej szkole, czy podstawówce a nawet częściowo na studiach byłem totalnie nieusportowiony. Więc w przeciwieństwie do wielu osób mój organizm nie wraca do formy ale musi się wszystkiego nauczyć na nowo. Co zajmuje mu trochę czasu.

Teraz czas na fazę gamma i więcej ćwiczeń siłowych. A ponieważ w fazie gamma jestem tylko jeden film dziennie chciałbym dwa razy dokładać po drugim wybierając trudniejsze filmy z dwóch pierwszych faz w których jeszcze nie wszystko szło mi idealnie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Link within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...