piątek, 28 czerwca 2013

DCVIII. Kwiaty

Pomimo brzydkiej pogody moje lilie kwitną, tylko zostawiłem aparat z ich zdjęciami, ale za kilka dni zamieszczę jakieś. Kwiaty które hodowałem zwykle dobrze mi rosły i w domu i na dworze. One jak powiadają wyczuwają, że ktoś je lubi i wtedy rosną dobrze. A ja zawsze lubiłem moje kwiaty, zwłaszcza takie które rosną wiele lat bo nie lubię jednorocznych roślin, nawet sadzić tego mi się nie chce. Jak już coś robić to na długo a nie tylko na chwilę.

Chcąc, aby kwiaty rosły dobrze trzeba je lubić, a druga rzecz dobrze też patrzeć na nie i czasem coś do nich powiedzieć. W przypadku lili lubię czasem dotykać ich płatków i liści. Przejechać lekko opuszkiem palca po kwiecie lilii a raczej jego płatkach. W zależności od gatunku mają różną fakturę, jedne są śliskie, inne chropowate, niektóre mają wypustki, jedne mają mocne i silne liście a inne są delikatne. Trzeba musnąć palcem powierzchnię ich kwiatów a wtedy rosną lepiej, przynajmniej takie jest moje zdanie, ale w sumie co ja o tym wiem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Link within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...