czwartek, 2 lutego 2017

MDCLXXIV. Ciceroni filius

Przeczytałem właśnie książkę Hugo Henricusa Paolego Ciceroni Filius i zdecydowanie polecam. Bardzo dobrze napisana prosta klarowną łaciną książka przeznaczona do użytku szkolnego o rzymskich obyczajach. Łacina komunikatywna i zrozumiała, ale bogactwo materiału wielkie, wystąpiło sporo słówek których nie znałem, co czytając po łacinie zdarza mi się rzadko, ale także sam opis rzymskich obyczajów dobrze opisane i czasem natknąłem się na jakieś szczegóły których nie znałem, albo raczej zapomniałem. Myślę, że do niej wrócę bo prawdziwie pięknie napisana, nie za prosta nie za trudna, świetna lektura.

Szkoda, ze tego rodzaju lektury są mocno zapomniane i nawet w nauczaniu łaciny korzysta się z nich stosunkowo nieczęsto. Cała literatura nowołacińska to poniekąd wielka terra incognita bardzo rzadko czytana i bardzo mało osób się nią zajmuje.

Gdyby ktoś był zainteresowany to zamieszczam link do tekstu:

http://linguae.weebly.com/uploads/3/6/5/7/3657496/ciceronis_filius_paoli.pdf

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Link within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...