"Ludzie, którzy uważają, że ich zdolności intelektualne pozostają niezmienne przez całe życie i zostały określone w procesie dziedziczenia, wykazują skłonność do unikania wyzwań, którym mogliby nie sprostać, ponieważ niepowodzenia byłoby dla nich dowodem ich mniejszych zdolności wrodzonych. I przeciwnie, w przypadku ludzi, którzy otrzymali pomoc pozwalająca im zrozumieć, że wysiłek i proces uczenia się powodują zmiany w mózgu, a zdolności intelektualne w dużym stopniu lezą w zasięgu kontroli, istnieje większe prawdopodobieństwo podejmowania trudnych wyzwań i trwania przy ich realizacji"
Bardzo ważne stwierdzenie o którym warto pamiętać. Ze swojego doświadczenia mam wrażenie, ze duża cześć ludzi zwłaszcza ukończywszy studia, czasem trochę później przestaje być zainteresowana uczeniem się niczego nowego, albo co najbardziej przerażające uważa, że w takim wieku nie można się już niczego nauczyć. Czysty obłęd.
"Zostaliśmy wychowali tak, by myśleć, że mózg jest zaprojektowany na stałe, w sposób niepodlegający zmianie, a nasz potencjał intelektualny od urodzenia pozostaje mniej więcej taki sam. Dziś jednak wiemy, że jest inaczej."
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz